مراقبت های بعد از جراحی آب مروارید

مراقبت های بعد از جراحی آب مروارید

مراقبت های بعد از جراحی آب مروارید : زمانی که فرد دچار آب مروارید می شود ، در واقع عدسی چشم کدر شده و این حالت منجر به تاری دید و حتی دو بینی افراد خواهد شد. در این حالت معمولاً به منظور درمان این عارضه ، جراحی آب مروارید صورت می گیرد.

اما پس از این جراحی نکاتی وجود دارد که رعایت آن ها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

مراقبت های بعد از جراحی آب مروارید

مراقبت های بعد از جراحی آب مروارید عبارتند از :

  • به دلیل اینکه جراحی آب مروارید هر بار به روی یک چشم انجام می شود ، ممکن است در روز های ابتدایی کمی دچار ناهماهنگی در دید شوید. تاری دید نیز یکی دیگر از عوارض این جراحی است که پس از چند روز برطرف می شود.
  • پس از این جراحی نیاز به تبعیت از رژیم غذایی خاصی نیست اما بهتر است در ساعات اولیه پس از عمل ، غذا های غیر جویدنی و نرم میل کنید. همچنین مصرف سبزی ، میوه و آب کافی نیز از بروز یبوست جلوگیری می کند.
  • غالباً پزشک معالج قطره چشمی تجویز می کند که شما باید از روز دوم نسبت به مصرف آن اقدام فرمایید. این قطره کمک می کند که از حساسیت چشم به نور کاسته شود و از ایجاد التهاب و عفونت جلوگیری خواهد کرد.
  • معاینات مستمر و منظم پس از جراحی آب مروارید بسیار حائز اهمیت است بنابراین در زمان های تعیین شده حتماً به پزشک خود مراجعه فرمایید.
  • تا مدتی پس از عمل نمره چشم تغییر می کند. به همین دلیل پس از چند هفته ، به منظور تعیین نمره عینک جدید ، باید به پزشک خود مرجعه کنید. برخی از افراد الالخصوص افرادی که پیش از عمل دچار آستیگماتیسم هستند ، باید از عینک دور هم استفاده کنند.
تماس با کلینیک