رفع افتادگی پلک

 رفع افتادگی پلک معمولا توسط جراحی پلک انجام می شود. افتادگی پلک ، یکی از عارضه هاییست که در سراسر جهان افراد بنا به دلایل مختلفی با آن مواجه هستند ؛ افتادگی در پلک بالا را پتوز می نامند ؛ این افتادگی می تواند جزئی یا کلی باشد و همه مردمک چشم را در برگیرد ؛ با وجود این عارضه حتی ممکن است ، دید فرد کاهش یابد ، یا به طور کامل فرد بینایی خود را از دست بدهد.

رفع افتادگی پلک

انواع افتادگی پلک

افتادگی یا دفرمه شدن پلک ، می تواند بر اثر عوامل اکتسابی یا مادرزادی باشد که در ادامه ، به توضیح هر یک می پردازیم.

اکتسابی

افتادگی در پلک ، اکتسابی خود به چند نوع تقسیم بندی می شود :

  1. افتادگی پلک عصبی که بر اثر فشار روحی ، اعصاب پلکی تحت تاثیر قرار می گیرند و پلک را با مشکل مواجه می کند.
  2. افتادگی در پلک ، عضله ای به دلیل اختلال در عضله پلک پدید می آید.
  3. افتادگی در پلک تاندونی که بر اثر ضعف تاندون چشمی ، که به بالا نگه داشتن پلک کمک می کند ، ایجاد می شود.
  4. یکی دیگر از انواع افتادگی در پلک اکستابی ، نوع مکانیکی آن است ؛ در این حالت پلک آنقدر سنگین است که عضلات قادر به بلند کردن آن نیستند.

مادرزادی

ممکن است ، کودکان بر اثر عوامل متفاوت ؛ همچون ضعف عضله ای دچار مشکلات پلکی مادرزادی شوند ؛ با وجود این عارضه ممکن است ، چشم کودکان دچار تاری دید ، آستیگماتیسم و انسداد مسیر بینایی شود.

درمان و رفع افتادگی پلک

روش های مختلفی برای درمان افتادگی در پلک وجود دارد که پس از معاینه توسط چشم پزشک و بررسی سن ، جنسیت ، دلایل بروز بیماری و شدت آن تعیین می شود ؛ اما به طور کلی ، می توان گفت که درمان می تواند به صورت دارویی یا جراحی صورت گیرد.

رفع افتادگی پلک

علل بروز افتادگی پلک

یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به بروز شل شدگی پلک ها می شود ، نازک شدن عضله پلک است ؛ این عارضه غالبا بر اثر افزایش سن پدید می آید ، ولی امکان بروز آن در جوانی نیز وجود دارد.

از دیگر دلایل ضعیف شدن عضله پلک ، می توان به موارد زیر اشاره نمود :

  • بارداری
  • التهاب چشم
  • جراحی چشم
  • استفاده از لنز های تماسی
  • مالش بیش از حد و محکم چشم ها
  • و غیره.

عوارض افتادگی پلک

افتادگی در پلک ، علاوه بر اینکه بر بینایی افراد تاثیر گذار است ، می تواند مشکلات جسمی نیز برای بیمار در پی داشته باشد ؛ به عنوان مثال اگراین عارضه منجر به تاری دید شود ، بیمار مدام مجبور است برای دید بهتر چشم های خود را جمع کند که این امر به مرور موجب بروز خطوط ریز در اطراف چشم خواهد شد ؛ یا فردی که بر اثر افتادگی در پلک دچار انسداد مسیر بینایی می شود ، برای بینایی بهتر مجبور به عقب بردن سر خود می شود که این کار به مرور موجب کشیدگی عضلات گردنی می شود.

بنابراین ، درمان این عارضه را جدی بگیرید و فورا برای درمان آن اقدام نمایید.

 

 

دوران بهبودی رفع افتادگی پلک

دوران نقاهت جراحی رفع افتادگی پلک نیز همانند سایر جراحی ها ، از اهمیت به سزایی برخوردار بوده و بیماران در این دوران ، باید با دقت تمامی دستورالعمل های توصیه شده توسط پزشک معالج خود را انجام داده و به هیچ عنوان ، سهل انگاری نکنند.

رفع افتادگی پلک با لیزر

جراحی زیبایی پلک با لیزر به نسبت روش سنتی درد کمتری دارد و بدون خون ریزی انجام می شود. این رو با جهت زیبایی ، شل شدگی را برطرف کرده و زیبایی را به مراجعه کننده هدیه می دهد. جراحی پلک با لیزر بسیار سریع است و هیچ گونه جای زخمی در آن باقی نمی ماند. این روش در کلینیک های معتبر از جمله بهترین کلینیک چشم پزشکی کرج ، نورنگاه انجام می شود.

مزایا درمان رفع افتادگی پلک با لیزر

  1. کاهش حداکثری خون ریزی
  2. در طی این پروسه ، هنگامی که پرتو لیزر با رگ های خونی اصابت می کند آن ها بسته و بدین ترتیب فرآیند عمل سریع تر و آسان تر انجام می شود.
  3. بعد از اتمام پروسه و به اتمام رسیدن دوره نقاهت ، هیچ گونه جای زخم یا اسکار باقی نمی ماند.
  4. در طی پروسه و بعد از آن دردی احساس نمی شود. (در طی پروسه ، پلک ها به صورت موضعی بی حس هستند.)
  5. تورم و التهاب کمتری بعد از درمان ایجاد می شود ؛ از این رو دوره بهبود نیز کوتاه تر است.

معایب رفع افتادگی پلک با لیزر

  1. امکان خون ریزی داخلی چشم
  2. خشکی چشم
  3. عدم توانایی در بستن کامل پلک ها
  4. برگشت پلک به خارج یا داخل چشم
  5. ریزش اشک

نکته !

در صورتی که در انتخاب بهترین کلینیک چشم پزشکی ، همچنین پزشک حاذق دقت زیادی داشته باشید ، به هیچ عنوان درگیر چنین عوارضی نخواهید شد. پزشک حاذق علاوه بر انجام فرآیند به بهترین نحو ممکن با ارائه مراقبت های پس از عمل ، مانع از بروز هر آسیبی به متقاضی می شود. اما اگر پزشک معالج شما به اندازه کافی حاذق نباشد ، امکان رویارویی با عوارض ذکر شده وجود دارد.

سوالات متداول در رابطه با رفع افتادگی پلک

آیا می توان بدون انجام عمل جراحی اقدام به رفع افتادگی پلک کرد ؟

در بسیاری از مواقع ، شاهد بوده ایم روش های بسیاری ؛ از جمله تمرینات چشم ، تزریق بوتاکس ، استفاده از چشم بند جهت تقویت عضله بالا رونده و از این قبیل موارد به منظور درمان شل شدگی پلک ها، به بیماران پیشنهاد داده می شود ؛ در صورتی که هیچ کدام از آن ها ؛ همانند جراحی ، نمی توانند به درمان افتادگی پلک بپردازند .

مزایای عمل جراحی افتادگی پلک چیست ؟

  1. بزرگ کردن ناحیه بالایی میدان دید
  2. بهبود کیفیت بینایی
  3. بهبود فرم ظاهری پلک
  4. رفع غیر قرینگی پلک ها
  5. و غیره

مدت زمان انجام جراحی پلک چقدر است ؟

مدت زمان مورد نیاز جهت انجام عمل جراحی به منظور اصلاح شل شدگی پلک ها در افراد ، با توجه به میزان ناهنجاری ها متفاوت می باشد ؛ اما در بیشتر موارد این جراحی ، بین 1 الی 2 سال به طول می انجامد.

 

 

هزینه جراحی رفع افتادگی پلک چقدر است ؟

اطلاع از هزینه عمل بلفاروپلاستی ، نیازمند انجام معاینات و بررسی برخی از پارامترها توسط پزشک ، می باشند ؛ بنابراین ، در صورت تمایل به کسب اطلاعات در این باره ، می توانید به پزشک مراجعه کرده و تحت معاینه ، قرار گیرید ؛ ایشان ، پس از انجام معاینات مورد نیاز هزینه نهایی عمل جراحی پلک را به شما اعلام خواهند کرد .

تماس با کلینیک