جراحی چشم به روش اسمایل

جراحی چشم به روش اسمایل ، فناوری نوینی است که تحولی عظیم در زمینه جراحی های لیزری چشم ایجاد کرده است. این عمل به عنوان یکی از کم تهاجمی ترین اعمال لیزری چشم به شمار می رود و برای اصلاح عیوب انکساری چشم ، مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه کلینیک چشم پزشکی نورنگاه در کرج اطلاعات کاملی از این پروسه درمانی ارائه می دهد.

جراحی چشم به روش اسمایل

تکنیک جراحی چشم به روش اسمایل

لازم به ذکر است که عمل اسمایل ، بدون نیاز به بیهوشی و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. در این عمل ، دو برش در عمق ۱۱۰ – ۱۳۰ میکرونی از سطح  قرنیه ، ایجاد شده و منجر به تشکیل یک بافت عدسی شکل در داخل قرنیه می گردد. سپس این قسمت از طریق یک برش ۲ الی۴ میلی متری خارج شده و فرم قرنیه تغییر می یابد  و در نهایت این اتفاق منتج به تصحیح دید بیمار می گردد.

آیا جراحی چشم به روش اسمایل خطرناک است؟

عمل مذکور در کلینیک چشم پزشکی نورنگاه کرج به وسیله داروهای بی حسی موضعی انجام می شود ؛ بنابراین بیمار هیچ گونه دردی حین عمل احساس نخواهد کرد. این عمل در صورتی که نزد بهترین چشم پزشک انجام شود ، هیچ گونه درد یا خطری نخواهد داشت.

اقدامات غربالگری قبل از جراحی چشم به روش اسمایل

  • تعیین شماره چشم
  • بررسی ضخامت قرنیه
  • عکس برداری از قرنیه
  • فشار چشم
  • بررسی خشکی چشم و کیفیت اشک
  • معاینات کامل چشم پزشکی

امنیت در جراحی چشم به روش اسمایل

دستگاه فمتوسکند ، ساکشن بر قرنیه است ؛ در واقع بر صلیبه نیست. از این رو فشاری که به چشم و ساختمان آن وارد می شود ، بسیار کمتر است. بدین ترتیب بیمار امنیت بیشتری را احساس می کند.

مزایای جراحی چشم به روش اسمایل

  1. در این روش ، میزان برش در مقایسه با سایر روش ها بسیار ظریف تر می باشد.
  2. عمل اسمایل ، تنها چند دقیقه به طول می انجامد و میزان ناراحتی حاصل از آن نیز بسیار ناچیز می باشد.
  3. در روش اسمایل ، پالس های لیزر به صورت دقیق و سه بعدی درون چشم عمل کرده و نیازی به برداشتن لایه ای از قرنیه در این عمل وجود ندارد.
  4. در این روش ، دستکاری ای که بر روی چشم بیمار صورت می گیرد به میزان حداقل ممکن می باشد.
  5. این عمل تنها طی یک مرحله انجام پذیر است.
  6. از آن جا که در عمل اسمایل ؛ جهت ایجاد برش ، لیزر فمتوسکند مورد استفاده قرار می گیرد میزان انرژی وارد شده به قرنیه به حداقل ممکن رسیده و در نتیجه روند بهبودی و ترمیم قرنیه تسریع می گردد.
  7. در عمل اسمایل هیچ گونه تغییری در لایه های فوقانی قرنیه ، رخ نمی دهد.
  8. همانطور که گفتیم در عمل اسمایل ، دید بیمار با برداشت بافت قرنیه در لایه های عمقی تر اصلاح می گردد.
  9. از این رو لایه های فوقانی که در حفظ ثبات و یکپارچگی قرنیه ، نقش مهم تری دارند ، ثابت مانده و تغییری در آن ها صورت نخواهد گرفت.
  10. در جراحی چشم به روش اسمایل ، احتمال سوزش چشم و اشک ریزش بسیار کم است و بازگشت به انجام امور روتین نیز بسیار سریع تر از دیگر روش ها است.
  11. کلیه روش های لیزری اصلاح دید ، سبب خشکی چشم البته به صورت موقتی می شوند اما در روش اسمایل به دلیل ظریف تر بودن میزان برش ، اعصاب چشم کمتر با اختلال مواجه می شوند و در نتیجه خشکی چشم پس از عمل اسمایل بسیار جزئی می باشد.
  12. روش اسمایل در کلینیک چشم پزشکی نورنگاه کرج ، کمترین میزان فشار داخلی چشم را به همراه دارد ، از این رو انجام این عمل در افرادی که به افزایش فشار داخلی چشم ، حساس هستند با ایمنی بیشتری انجام خواهد شد.

تفاوت عمل اسمایل چشم با لیزیک

در جراحی چشم به روش اسمایل ، پروسه به کمک لیزر فمتوسکند ، ساده راحت و با هزینه مقرون به صرفه انجام می شود. این تکنیک برای بیمارانی که دچار نزدیک بینی حاد هستند ، کارآیی بالایی دارد. همچنین تخت هوشمند و منحنی شکل او نیز در راحتی شرایط جراحی کمک کننده است.

اما در تکنیک لیزیک ، از دو دستگاه لیزر برای فلپ و قطع اگزایمر استفاده می شود. بدین ترتیب هزینه این پروسه بالاتر از تکنیک اسمایل است. جراحی لیزیک چشم به نسبت اسمایل ، پیچیدگی و عارضه های بیشتری نیز در پی دارد.

سوزش چشم و اشک ریزش در تکنیک اسمایل

پروسه کم تهاجمی است و ساختمان قرنیه استحکام خود را در طول درمان حفظ می کند ؛ همچنین فیبرهای عصبی زیر پایه و ترمیمی بافت های قرنیه با سرعت زیادی انجام می شوند . تمامی این عوامل ، دلیل برای سوزش و اشک کمتر به نسبت دیگر روش های لیزری هستند.

جراحی چشم به روش اسمایل با تحریک بسیار کم قرنیه

به دلیل مزایای دستگاه فمتوسکند ، برای ثابت نگه داشتن چشم ، نیازی به فلت کردن قرنیه وجود ندارد. به طور کلی فشار مکش پایین است و برش قرنیه بسیار ناچیز انجام می شود. به طوری که حدود 80 درصد از برش فلپ در لیزیک کمتر است. بدنی ترتیب بافت قرنیه در لایه بیرونی و بالایی دست نخورده باقی خواهد ماند و روند ترمیمی در عمق لایه ها انجام می شود. در این پروسه ثبات بیومکانیکی قرنیه بیشتر است.

 

معایب عمل اسمایل چشم

  1. به دلیل تغییراتی که در چشم شما ایجاد شده است ، تا مدتی هنگام شب در اطراف نورها مانند لامپ ، هاله هایی مشاهده می کنید.
  2.  بعد از جراحی چشم به روش اسمایل امکان ملتهب شدن ناحیه تحت درمان و در مواردی که مراقبت های بعد از اسمایل چشم را رعایت نکنید ، امکان عفونت نیز وجود دارد.
  3. امکان دارد بعد از عمل ، کیفیت دید به طور کامل درمان نشده باشد که در این صورت پزشک برای شما عینک یا لنز های طبی تجویز می کند. در مواردی نیز امکان جراحی های لیزر و غیره برای درمان بهتر وجود دارد

مراقبت های بعد از عمل اسمایل چشم

  • از مالیدن چشم ها به مدت 2 هفته خودداری کنید.
  • 24 ساعت بعد از عمل ، از تماس چشم با آب خودداری کنید.
  • به مدت دو هفته بعد از عمل ، منع مصرف لوازش آرایشی و بهداشتی در اطراف چشم دارید.

بهترین کلینیک چشم پزشکی در کرج برای جراحی چشم به روش اسمایل

کلینیک چشم پزشکی نورنگاه در کرج با سال ها خدمت در زمینه درمان و زیبایی چشم ها در رده پیشتازان این عرصه قرار گرفته است. این کلینیک قسمتی از موفقیت خود را مدیون پزشکان برگزیده و بی همتایی است که در نورنگاه به بیماران و مراجعه کنندگان خدمت می کنند. در صورتی که همچنان درباره عمل جراحی مذکور سوالی در ذهن دارید ، می توانید با کلینیک چشم پزشکی نورنگاه تماس حاصل فرمایید و سوالات خود را جویا شوید.

تماس با کلینیک